Fråga av Per Carlberg (SD) till kommunstyrelsens ordförande Fredrik Saweståhl (M) angående tryggheten på Granängsringen | Sverigedemokraterna i Tyresö

Granängsringen är numera tyvärr associerat med bilbränder, stenkastning, upplopp och även skottlossning. Otryggheten är ett faktum och detta är en situation som även har eskalerat efter narkotikatillslaget som genomfördes under maj månad. Ögonvittnen som vi har talat med konstaterar att de är oroliga för sina barns och sin egen säkerhet.

Det är fullt möjligt att Granängsringen är på väg att bli en så kallad no-go-zon. Det råder ett tydligt mönster för hur sådana områden växer fram, kriminaliteten börjar ta för mycket plats och succesivt ser de laglydiga invånarna sig tvingade att flytta ut.

Med anledning av ovanstående frågar jag därför Fredrik Saweståhl:

Kommer Kommunstyrelsens ordförande verka för att Granängsringen åter ska bli en kommundel där lag och ordning råder?

Per Carlberg