Lyckad kandidatkonferens med SD Tyresö | Sverigedemokraterna i Tyresö

Lyckad kandidatkonferens med SD Tyresö

Befintliga företrädare och nya kandidater genomgick under helgen en mycket lyckad Kandidatkonferens på Gripsholms värdshus i Mariefred. Föreläsningar av Riksdagsman Roger Richtoff om Sverigedemokraternas försvarspolitik samt Ordförande och Gruppledare i SD Mjölby Runar Öhman i retorik öppnade lördagens aktiviteter. På lördagseftermiddagen deltog kandidaterna i retorikövningar och fick möta Runar i talarstolen. Före middagen på lördagskvällen höll SD Tyresös politiska sekreterare Tony Björklund föreläsning om hur de politiska- och tjänstemannaorganisationerna i Tyresö kommun är utformat.

På Söndagen gick kandidaterna igenom de bärande grunddokumenten som gäller inom Sverigedemokraterna (stadgar, principprogram, och kommunpolitiskt program) samt SD Tyresös budget. Kandidaterna fick även en genomgång av de nämnder som finns i Tyresö kommun och var de var intresserade av att engagera sig. Efter lunch på söndagen avslutades konferensen med trötta men nöjda deltagare.

Lite bilder från helgen