Centerpartiet vill ”låta Stockholm förbli öppet” | Sverigedemokraterna i Tyresö

Centerpartiet vill ”låta Stockholm förbli öppet”

Centerpartiet, ”landsbygdens parti” har nyligen tillsammans med en av våra lokalpolitiker publicerat en artikel på SVD där man förklarar sin vision för Stockholm och invandringsproblematiken. Det går ut på att Stockholm ska ta in fler invandrare, bygga fler ”snabba bostäder”, förlora mer pengar i verkningslösa integrationsprojekt och låtsasjobb som inte gör annat än förbättrar arbetsförmedlingens statistik.

Det är förvånande hur man så organiserat kan blunda för samhällets problem och dess orsaker.  Att när till och med de mest invandringsvänliga partierna i debatten har insett sina fel fortsätter Centerpartiet med desperata lösningar som likt en snoozeknapp på väckarklockan endast förskjuter de verkliga åtgärderna som måste tas. Betong och baracker ska sträcka sig över varenda grön fläck i staden och all verksamhet ska kretsa kring flyktingmottagning – det är vad Centern kallar att sätta människan framför systemet.

De säger att Stockholmsregionen behöver mer invandring, samtidigt är bostadsbristen redan krisartad och de stadsdelar som fått mest invandring präglas av arbetslöshet, segregation och kriminalitet.

De säger att Stockholm måste växa mer genom öppenhet men tar inte hänsyn till att staden på alla plan redan är förlamad av växtvärk.

De säger att en reform i bostadspolitiken ska lösa problemet med bostadsbristen men förstår inte att ingen bostadspolitik i världen kan ha ihjäl en bostadsbrist som konstant förstärks av en bokstavlig massinvandring.

Allt detta är en utmärkt formel för Stockholms förfall, men vem vet? Att döda staden kanske är Centerns säregna sätt till att uppliva landsbygden.