SD Tyresö det ledande oppositionspartiet i Tyresö | Sverigedemokraterna i Tyresö

SD Tyresö det ledande oppositionspartiet i Tyresö

SD Tyresö tar nu tag i oppositionspolitiken i Tyresö på riktigt genom att bli föregångare och ledande som oppositionsparti.

Den tidigare gruppledaren för Sverigedemokraterna i Stockholms läns landsting Per Carlberg är sedan början på 2019 ny gruppledare i SD Tyresö och har tillsammans med den parlamentariska gruppen inlett ett intensivt arbete med stark och tydlig oppositionspolitik för ett bättre Tyresö.

SD Tyresö kommer under mandatperioden fortsatt att arbeta med partiets kärnfrågor så som trygghet i samhället, minskat inflöde av migranter i kombination med integrationsplikt för de befintliga och ett riktigt tiggeriförbud. Vi har också valt att adressera problemet med ekonomiskt bistånd som på felaktiga grunder betalas ut till migranter som uppgett låg ålder och sedan blir uppskrivna. Vi är också det enda parti som återigen vill göra samtliga lediga lägenheter i Tyresö Bostäders fastigheter tillgängliga i den allmänna bostadskön och därmed tillse så att bolagets arbetsordning återställs som den var innan migrantvågen 2015.

SD Tyresö kommer under mandatperioden arbeta intensivt och målmedvetet för en ökad trygghet i Tyresö kommun. De senaste årens utveckling mot ett allt mer otryggt samhälle måste uppmärksammas och hanteras på riktigt för att tryggheten ska kunna återställas.

SD Tyresö kommer även att arbeta vidare med de vallöften vi gav våra väljare under valrörelsen. Bland dessa återfinns en bred variation av frågor såsom en äldreomsorgs på goda villkor, införandet av administrativa lärarassistenter, utökat antal skolsköterskor, kuratorer och studievägledare i Tyresös skolor och mycket annat.

SD Tyresö kommer även inom kort att presentera vår politik för att skapa bättre förutsättningar för kommunens mindre sport- och fritidsföreningar och arbeta för att de ska få bättre verksamhetslokaler. I detta arbete lyfter vi även fram e-sporten vilken under ett antal år blivit en av de snabbast växande sporterna i världen. Nu vill vi i SD Tyresö se en anläggning där även e-sport får plats för att skapa mycket goda förutsättningar för kommunens ungdomar att utvecklas inom e-sport.

Läs mer om vår politik på https://tyreso.sd.se/val-2018/ samt https://tyreso.sd.se/var-politik/

Vill du bli medlem i SD Tyresö anmäl dig här https://formular.sd.se/sd/medlemsansokan/