Sverigedemokraterna dubbelt så stora | Sverigedemokraterna i Tyresö

Sverigedemokraterna dubbelt så stora

Trots det mediala drevet och direkta lögner från de lokala socialdemokraterna kan vi med glädje konstatera att SD mer än dubblat sig i årets val. Vi tar nu plats med fyra ledamöter i kommunfullmäktige och en plats i kommunstyrelsen. Socialdemokraterna förnekar sig inte och har i Tyresö (som i övriga kommuner i länet) försökt minska antalet platser i kommunstyrelserna för att på så sätt fortsätta stänga oss och våra väljare ute från all insyn. Heder till övriga partier som motsatt sig detta. Ett stort tack till alla medlemmar och sympatisörer som ställde upp i valrörelsen med flygbladsutdelningar, torgmöten och som på valdagen stod utanför lokalerna och delade ut valsedlar. Det största tacket går dock till alla er Tyresöbor som valde att lägga er röst på SD och därmed valde förändring på riktigt.

Våra ledamöter i kommunfullmäktige kommer under denna mandatperioden vara: Jörgen Bengtsson (gruppledare), Per Carlberg, Anders Vickberg samt Niclas Åberg. Ersättare är Sandra Ekengren och Henrik Mellström.

En annan sak som glädjer oss nu när valresultatet är klart är att Tyresö skickar sverigevänner till alla politiska instanser i landet. I riksdagen representeras vi av Margareta Larsson, i landstinget av Per Carlberg (vice gruppledare landstingsgruppen) och i kommunen av de redan nämnda.